تعیین وقت تائید مدارک سفارت آلمان – ویزاتک

شرایط گرفتن وقت تائید مدارک سفارت آلمان

به دلیل حجم بالای تقاضا، ثبت درخواست تعیین وقت سفارت آلمان در تمامی گروه‌های مربوطه، در حال حاضر با زمان انتظار زیادی همراه می‌باشد. زمان‌های انتظار برای هر گروه زمان مشخصی ندارد و برای تعیین وقت،باید منتظر باز شدن سیستم تعیین وقت باشید تا بتوانید نسبت به اخذ وقت تائید مدارک سفارت آلمان اقدام کنید.به همین منظور ما در این مقاله قصد داریم تا در مورد این موضوع توضیحاتی ارائه دهیم تا در صورتیکه کاربران عزیز قصد اخذ وقت تائید مدارک سفارت آلمان را دارند،بتوانند با خیالی آسوده این کار را انجام دهند.در ادامه همراه ویزاتک باشید.

تصویری از بنر تعیین وقت تائید مدارک سفارت آلمانبه منظور استفاده مدارک خود در اداره های کشور آلمان،باید وقت تائید مدارک سفارت آلمان گرفته و مدارک خود را در سفارت آلمان در ایران تائید کنید.ادارات و مقام های آلمانی که درخواست مدرک کرده اند، به شما می گویند که آیا تایید سفارت لازم است یا نه. سفارت این حق را برای خود محفوظ می دارد که در موارد مورد تردید درخواست مدرکی کند که نشان بدهد مدارک تایید شده چه مصرفی دارند.

تائید مدارک چیست؟

مسئولین اداری در آلمان با روش صدور مدرک در کشورهای دیگر آشنایی کافی ندارند تا بتوانند به راحتی اصالت مدارک خارجی را ارزیابی نمایند.به همین خاطر مدارک رسمی خارجی برای استفاده در سفارت آلمان،میتوانند مورد تائید و تصدیق قرار گیرند.در خصوص اینکه آیا مدارک مربوطه نیاز به تائید دارد و یا به همان صورت در آلمان قابل قبول است،اداره مربوطه در آلمان تصمیم میگرید.

مهر تائید نمایندگی های آلمان در خارج از کشور آلمان همچون سفارتخانه ها کمک میکند تا ادارات آلمان در خصوص صحت و سقم مدارک ارائه شده تصمیم بگیرند.با تائید مدارک،صحت امضا،سمت امضا کننده و در برخی موارد صحت مهر درج شده بر مدارک تائید میشوند.جهت تائید مدارک توسط سفارت آلمان،ابتدا تائید مدارک توسط ادارات خارجی ( ایرانی) مربوطه مورد نیاز است.

مدارک مورد نیاز برای تعیین وقت تائید مدارک سفارت آلمان

۱ – اصل مدارک رسمی ایرانی

برای تائید سند ازدواج،ارائه شناسنامه زوجین الزامی است.چنانچه ازدواج به صورت وکالتی صورت گرفته است،ارائه یک کپی از وکالتنامه نیز ضروری میباشد (بدون ترجمه).وکالتنامه هایی که در آن اسم همسر آینده ذکر نشده باشید،مورد قبول نیست.همچنین برای تائید فرآیند طلاق فقط ارائه شناسنامه یکی از زوجین الزامی است.

۲ – ترجمه مدارک رسمی ایرانی که توسط مترجم رسمی دادگستری ترجمه شده است و توسط وزارت امور خارجه و دادگستری تائید شده باشد.

۳  – کپی گذرنامه و کارت ملی صاحب مدرک (بر روی کپی گذرنامه باید شماره تلفن صاحب مدرک یا پیک،جهت سوالات احتمالی یادداشت شده باشد.)

تائید مدارک تحصیلی در سفارت آلمان

جهت ارائه درخواست ویزا و برای اخذ پذیرش از یک دانشگاه آلمانی،باید کپی ترجمه مدارک و کپی اصل مدارک تحصیلی خود را به تائید سفارت آلمان برسانید و قبل از آن باید وقت تائید مدارک سفارت آلمان بگیرید.برای این منظور،باید ترجمه مدارک توسط یک تیم مترجم رسمی دادگستری ایران ترجمه شده باشد و به تائید وزارت دادگستری و وزارت امور خارجه ایران رسیده باشد.برای اینکه روند درخواست شما بدون مشکل طی شود و برای رعایت حال تمام درخواست کنندگان،لطفا مدارک خود را به صورت کامل و دقیق ارئه کنید.توجه داشته باشید که درخواست های ناقص،بلافاصله عودت داده میشوند.

بطور معمول کپی مدارک تحصیلی ارائه شده جهت تائید،در روز کاری بعد از ارائه آن ها در ساعت ۱۴.۳۰ تحویل متقاضی میشوند.

مدارک خود را به ترتیب زیر دسته بندی کنید :

  • اصل فارسی تمام مدارک
  • ترجمه رسمی مدارک فارسی با مهر تائید دادگستری و وزارت امورخارجه
  • کپی کامل مدارکی که برای تائید ارائه میدهید (کپی ها باید در دسته بندی های جداگانه باشند و لطفا آن ها را به هم منگنه نکنید)

تایید امضاء

در ساعات کاری باجه ها ( یکشنبه الی پنجشنبه، از ساعت ۷:۳۰ لغایت ۱۰:۳۰) امکان تأیید امضا وجود دارد.

برای تایید امضاء خودتان لطفا مدرکی را که امضا آن باید ‏تایید شود ، گذرنامه و یا کارت شناسائی (کارت ملی) خود را همراه بیاورید. ارایه شناسنامه مدرک شناسائی ‏محسوب نمی شود. هزینه این تایید بستگی به ارزش سندی دارد که تایید امضا می شود و بین ۲۰ تا ۲۵۰ یورو ‏می باشد که به یورو دریافت می شود. ‏

چند نمونه از مواردی که معمولا تایید امضا برای آن ها لارم است :‏

  • وکالت نامه به ادارات
  • درخواست صدور عدم سوء پیشینه
  • وکالت برای تاسیس شرکت با مسئولیت محدود
  • وکالت برای اطلاعیه عقد ازدواج ( شما با این وکالتنامه به نامزد خود اجازه می دهید که در آلمان برای ‏عقد ازدواج در ادراه ثبت تاریخی تعین کند. فرم های لازم را از همان اداره ثبت ازدواج مربوطه تهیه ‏می کنید.)‏
  • اظهارنامه اعطای مجوز برای قرارداد های خرید منعقد شده در آلمان. (لطفا برای این منظور علاوه بر ‏گذرنامه خودتان و اظهارنامه اعطای مجوز، قرارداد خریدی را که در آلمان تنظیم سند شده است را ‏همراه بیاورید. وکالتنامه هائی که برای قرارداد خرید داده می شوند، در مواردی نیاز به تنظیم سند ‏دارند. مثلا در صورتی که وکالتنامه بصورت بلافسخ اعطا می شود. لطفا درباره این موارد قبلا با وکیل ‏و یا دفترخانه خودتان در آلمان صحبت کنید.)

نحوه تائید مدارک در سفارت آلمان

برای ارایه درخواست تأیید مدارک، گواهی های کنسولی، تأیید امضا، کپی برابر اصل و مشاوره در امور حق ارث، تابعیت و خانواده باید وقت تائید مدارک سفارت آلمان دریافت کنید.جهت دریافت گذرنامه و سایر مدارک مانند گواهی تولد و نیز مشاوره و گواهی برای امور بازنشستگی، وقت قبلی مورد نیاز نمی باشد.اما سوال اینجاست که چطور میتوان این کار را انجام داد؟

برای این موضوع میتوانید با کارشناشان ما در ارتباط باشید.

هزینه تایید طبق مقررات قانون هزینه خارج از کشور، به شرح زیر است:

  • ۴۵ یورو برای سایر مدارک ( احکام دادگاه، گواهی سوء پیشینه، سایر گواهی ها)
  • ۲۵ یورو برای شناسنامه ایرانی ، گواهی ولادت، سند ازدواج، سند طلاق، گواهی فوت، گواهی تجرد.
  • هزینه تایید برای یک کپی مدرک با زبانی به خط لاتین برابر با ۱۰ یورو و برای تایید کپی مدرک به خط غیر لاتین برابر با ۱۵ یورو می باشد که به یورو دریافت می گردد.(لطفا جهت تایید کپی مدارک، اصل مدرک و نیز کپی های مربوط به هر یک از مدارک را همراه داشته باشید.)

نکاتی در مورد وقت تائید مدارک سفارت آلمان

  • تایید و تصدیق اصل مدارک، از سوی سفارت آلمان انجام نمی پذیرد.
  • در مورد اصل بودن اسناد به خودی خود، گواهینامه ای صادر نخواهد شد.
  • تائید مدارک،فقط به صورت حضوری در باجه امور حقوقی و کنسولی صورت میگیرد.
  • گذرنامه های ایرانی تایید نمی شوند. کپی آن ها می تواند تایید شود ( صفحه اول گذرنامه کافی است.)
  • به طور معمول،تائید مدارم در همان روز انجام میشود و مدارک حدود ساعت ۱۴.۳۰ در همان روز آماده تحویل هستند.
  • لطفا توجه داشته باشید مدارکی که دیگر حاوی نمونه امضای جدید نباشد از سوی سفارت آلمان مورد تایید و تصدیق قرار نخواهد گرفت.
  • اقوام،آشنایان،وکلای دادگستری و یا دارالترجمه ها میتوانند از طرف شما برای درخواست تائید مدارک اقدام کنن و نیازی به داشتن وکالتنامه نیست.
  • اگر اصل مدارک شما،بزرگتر از کاغذ A4 هستند،آن را بصورت کوچک شده روی کاغذ A4 ارائه دهید،در غیر این صورت از شما تحویل گرفته نخواهد شد.
  • پذیرش تنها در قبال ارایه تأییدیه وقت مصاحبه بخش روادید برای هفته بعد و یا برگه درخواست بخش روادید جهت رفع نواقص پرونده صورت می گیرد.
  • با امضای طرف ایرانی (وزارت دادگستری و وزرات امور خارجه) از سوی ایشان تایید می شود که ترجمه مدارک، از سوی یک مترجم رسمی انجام شده است.
  • هزینه هنگام درخواست به یورو دریافت می گردد. اگر مدرکی یا سندی تایید نشود، مثلا به دلیل جعل، ۷۵٪ هزینه ( یعنی ۱۵ و یا ۳۰ یورو) هزینه اخذ می شود.
  • توجه داشته باشید که کپی ها و ترجمه ها به صورت کامل ارائه شود و در غیر این صورت،تائید مدارک انجام نخواهد شود و تنها نیمی از هزینه پرداختی مسترد خواهد شد.
  • تعیین وقت سفارت را می توانید خودتان از طریق سایت اینترنتی سفارت انجام دهید. در صورتی که تعیین وقت سفارت را به شخص ثالثی واگذار می نمایید، لطفاً توجه داشته باشید که تضمینی از طرف بخش روادید برای اعتبار این اشخاص وجود ندارد.
  • تحویل مدارک جهت تصدیق / تأیید کپی که برای بخش روادید جهت وقت مصاحبه در هفته بعد و یا جهت رفع نواقص مورد درخواست از سوی بخش روادید مورد نیازاست،تنها روزهای پنجشنبه و بدون نیاز به وقت قبلی امکان پذیر می باشد.
  • از آن جایی که مسئولین کنسولی موظف به همکاری در حفاظت از تبادل اسناد در داخل کشور و حفظ اعتماد به مطمئن بودن گواهی های دولتی می باشند، می توانند در صورت مشکوک بودن به صحت سند و یا در صورتی که سند به طورمشخص حاوی مطالب کذب باشد، از تأیید مدرک امتناع ورزند.

منبع : سایت سفارت آلمان در تهران

۱۰۰%
  • راهنمایی کامل

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سوالی دارید؟