ویزای دانمارک در کمترین زمان – وقت سفارت دانمارک – ویزاتک

راهنمای اخذ ویزای دانمارک

ویزای دانمارک دارای شرایط و ضوابط خاصی است که بسته به نوع سفر شما به کشور دانمارک تعیین میشود و باید شما تعیین کنید که هدف شما از سفر به کشور دانمارک چیست تا نسبت به هدف شما ویزای توریستی ، تحصیلی ، کاری و … صادر شود.در ادامه با ویزاتک باشید تا نحوه اخذ ویزای دانمارک را توضیح دهیم.توجه داشته باشید که از سال ۲۰۰۱ ، درست زمانی که کشور دانمارک به عضویت اتحادیه اروپا و همچنین کشورهای منطقه شنگن درآمد اخذ ویزای شنگن دانمارک نیز امکان پذیر شد.طبق آمار سال ۲۰۱۴ کشور دانمارک ۹۹,۸۵۲ ویزای شنگن صادر کرده است.

راهنمای اخذ ویزای دانمارک

مدارک مورد نیاز ویزای دانمارک

  • گردش حساب سه ماه اخیر با مهر بانک مربوطه
  • فرم درخواست روادید که با دقت، کامل و صحیح تایپ شده باشد.
  • اصل شناسنامه، کپی از تمام صفحات و ترجمه‌ی آن به زبان انگلیسی
  • کپی گواهی تغییر نام معرف در دانمارک، در صورتی که معرف نامش را تغییر داده باشد.
  • اصل مدارک اثبات نسبت خانوادگی با معرف در دانمارک به همراه کپی، مانند شناسنامه‌های والدین
  • اصل سند ازدواج یا طلاق. اصل ترجمه‌ی رسمی سند ازدواج و کپی رنگی سند در صورت دیدار همسر در دانمارک
  • یک قطعه عکس رنگی جدید، تمام رخ با زمینه‌ی روشن، ۴/۵x۳/۵ سانتی‌متر که ۸۰٪ آن را چهره تشکیل داده باشد.
  • یک پاکت پستی متوسط با نام و نشانی کامل متقاضی به عنوان گیرنده با ذکر کدپستی مربوطه که تمبر کافی روی آن الصاق شده باشد.
  • کپی واضح و خوانا از کارت اقامت یا گذرنامه‌ی دانمارکی معرف که روی آن شماره پرسنلی (CPR) یا شماره خارجی (UDL) مشخص باشد.
  • دعوت نامه‌ی جدید از معرف در دانمارک با قید نام و نام خانوادگی، شماره‌ی پرسنلی (CPR)، آدرس، تلفن، ایمیل، طول مدت و تاریخ تقریبی دیدار و توضیح در خصوص پوشش هزینه‌های اقامت متقاضی در دانمارک توسط معرف. در صورت آنلاین بودن دعوت نامه، علاوه بر کد دعوت نامه، می‌بایست پرینت آن را هم همراه داشته باشید.
  • برای افراد شاغل یا محصل، گواهی کار یا تحصیل به زبان انگلیسی با ذکر تاریخ استخدام، سمت، مدت مرخصی و تعهد بازگشت به کار پس از پایان مرخصی. برای بارنشستگان ارائه‌ی اصل و کپی کارت بازنشستگی یا آخرین حکم بازنشستگی یا آخرین فیش حقوقی بازنشستگی و ترجمه به زبان انگلیسی.
  • متقاضیانی که قبلا به دانمارک سفر کرده‌اند یا جواب مثبت یا منفی دریافت نموده‌اند باید اصل گذرنامه‌ی قبلی، کپی روادیدهای قبلی به دانمارک و نامه‌ی سفارت را همراه داشته باشند.

  • اصل و کپی از بیمه مسافرتی پزشکی به مدت روزهای اقامت در منطقه، معتبر برای یک بار ورود به کل کشورهای شنگن، با پوشش حداقل ۳۰‌,۰۰۰ یورو که این پوشش باید روی برگه‌ی رسید بیمه نامه قید شود.

نکته : در صورتیکه شامل هرکدام از گزینه های زیر میشوید،مدارک زیر را نیز ارسال کنید.

اگر شاغل هستید :

  • قرارداد استخدام یا گواهی اشتغال به کار
  • گردش بانکی ۶ ماه اخیر
  • اجازه کارفرما
  • فرم بازپرداخت مالیات بر درآمد (ITR) یا گواهی مالیات بر درآمد که در منبع حقوق و دستمزد محاسبه شده است.

اگر صاحب کسب و کار هستید :

  • جواز کسب
  • گردش ۶ ماه اخیر از حساب شرکت یا کسب و کار خود
  • مالیات بر درآمد (ITR)

اگر محصل هستید:

  • مدارک ثبت نام
  • گواهی اشتغال به تحصیل از دانشگاه با مدرسه

اگر بازنشسته هستید :

گواهی بازنشستگی

نکته :  کلیه مدارک اصلی به زبان فارسی باید توسط مترجم رسمی به زبان انگلیسی یا دانمارکی ترجمه شود. مهر وزارت امور خارجه یا وزارت دادگستری مورد نیاز نیست.

نکته : فرم درخواست ویزای دانمارک باید همراه با بقیه مدارک اجباری فوق الذکر باشد و شخصا در سفارت یا توسط نماینده خود ارائه شود.جدا از مستندات کلی مورد نیاز، شما باید بسته به هدف درخواست ویزای دانمارک اسناد دیگری نیز ارائه دهید که میتوانید با کارگزار خود این موضوع را بررسی کنید.

مدارک مورد نیاز برای انواع ویزای دانمارک

  • دعوت نامه با آدرس و شماره تلفن از طرف اعضای خانواده یا حامی مالی – در صورت امکان
  • گردش مالی ۶ ماه اخیر
  • کپی پاسپورت
  • دعوت نامه از یک شرکت در دانمارک که شما بازدید می کنید و آدرس دقیق آنها همراه با تاریخ بازدید.
  • یک گواهینامه از کارفرمای خود که اجازه سفر شما را می دهد.
  • اگر روابط تجاری قبلی بین دو شرکت وجود داشته باشد، اثبات چنین رویدادهایی باید ارائه شود.
  • گردش مالی ۶ ماه اخیر
  • مجوز یا تائیدیه از اتحادیه یا صنف مرتبط به شرکت خود
  • مجوز تجاری
  • اسناد مشارکت
  • با توجه به هزینه های متقاضی در هنگام اقامت در منطقه شنگن، یا کارفرما یا شرکت شریک باید پوشش هزینه های مربوط را در نامه یا دعوت نامه باید اعلام کند.
  • نامه دعوت از مقامات ذیربط با جزئیات مربوط به ماهیت رویدادها یا فعالیت ها – هدف بازدید، پوشش هزینه
  • نام متقاضیان (اعضای خدمه)
  • مدت اقامت
  • مدارک سفر
  • یک گزارش پزشکی محلی
  • یک گواهی پزشکی از بیمارستان یا پزشک در دانمارک، تایید تاریخ ملاقات شما و وضعیت پزشکی شما
  • رسید پرداخت از هزینه های پزشکی
  • کپی دعوتنامه از شرکت
  • مدارک شناسایی
  • هدف سفر (مذاکرات، جلسات، رویدادها توسط سازمان های بین دولتی، مشاوره)
  • مدت اقامت
  • محل اقامت
  • یک گواهی ثبت نام که امکان حضور در دوره ها را فراهم می کند.
  • گواهی تکمیل و یا دوره های مربوطه
  • حمایت مالی
  • اثبات شهروندی کشور دانمارک (کارت شناسنامه یا کارت کنسولی یا صدور گواهینامه ملیت کشور دانمارک یا سفارش ملکیت)
  • گواهی ازدواج دانمارکی
  • رکورد خانوادگی دانمارکی
  • ویزا یا نوع دیگری از مجوز ورود در کشور ترانزیت
  • کپی از ویزای معتبر مقصد نهایی
  • اثبات درآمد منظم والدین (قرارداد کار با درآمد ماهیانه مشخص شده یا یک صورت حساب بانکی یا مجوز کسب و کار)
  • اجازه و اسناد رسمی از طرف والدین (رضایت سفر پدر و مادر)
  • اگر یکی از والدین در کشور دیگری زندگی کند – مجوز سفر پدر و مادر خود را تأیید می کند

نکته : هنگام درخواست در سفارتخانه / کنسولگری دانمارک در کشور اصلی، سرپرست یا والدین باید همراه فرزندان زیر سن آنها باشد.

فرم درخواست ویزای دانمارک می بایست حداکثر ۳ ماه و حداقل ۱۵ روز قبل از شروع این سفر تحویل داده شود و مسئولیت تمامی مراحل ویزا بعهده شخص متقاضی می باشد و همچنین فرم درخواست ویزا به منطقه شنگن باید به سفارت کشور مقصد اصلی شما که در منطقه شنگن می باشد (با توجه به صلاحیت منطقه)، ارائه شود.

توصیه‌های امنیتی سفارت دانمارک برای متقاضیان

برای پیشگیری از هر گونه مشکل و اختلال در روند کارهای اداری، واحد امنیتی سفارت برای ورود متقاضیان اجازه‌ی حمل موارد زیر را نمی‌دهد:

  • استفاده از هرگونه وسایل و تجهیزات الکترونیکی
  • هر نوع سلاح گرم و سرد
  • شوکر، اسپری و وسایل دیگر برای دفاع از خود
  • مواد آتش‌زا، سمی و اسیدی
  • چمدان‌های بزرگ و کیف‌هایی که چک کردن آن پیچیده باشد.
  • هر نوع مواد غذایی
  • انواع باتری و ذخیره ‌سازهای الکترونیکی

در انتها نیز توجه داشته باشید که هیچ مکانی برای نگهداری وسایل شخصی در مرکز درخواست ویزا وجود ندارد؛ لذا قبل از ورود اقدامات لازم را انجام دهید.

هزینه‌ی درخواست ویزای دانمارک:

هزینه ها باید به صورت نقد پرداخت گردد و هزینه ها غیر قابل بازگشت میباشد حتی در صورت عدم موافقت صدور ویزا

  • برای بزرگسالان: ۷۰ دلار
  • برای کودکان ۶ تا ۱۱ سال: ۴۰ دلار
  • برای کودکان زیر ۶ سال: رایگان
  • دیدار خانواده بالای ۱۲ سال : ۱۰۰ دلار
  • دیدار خانواده ۶ الی ۱۲ سال : ۷۰ دلار
  • دیدار خانواده زیر شش سال : ۳۰ دلار
  • ویزای تجاری : ۷۰ دلار
  • درخواست ویزای اقامت : ۲۵۰ دلار ( برای تمامی سنین )

توجه کنید: لطفا در نظر داشته باشید که هزینه های فوق فقط بصورت دلار آمریکا دریافت میشود.سال چاپ دلارها باید بعد از سال ۲۰۰۶ میلادی باشد ومرکز خدمات از پذیرش دلارهای آسیب دیده (نظیر پاره شده،خودکاری؛مهر خورده و…) معذور میباشد.

هزینه خدمات ارزش افزوده ویزای دانمارک

  • خدمات پست/ خارج از تهران : ۳۸ هزار تومان
  • تکمیل فرم اصلی درخواست ویزا : ۳۰ هزار تومان
  • هزینه تکمیل سایر فرم ها : ۱۵ هزار تومان
  • پاکت و تمبر : ۷ هزار تومان
  • کپی رنگی : ۱۵۰۰ تومان
  • کپی سیاه و سفید : ۵۰۰ تومان
  • ارسال پیامک : ۱۵۰۰ تومان

توجه کنید: لطفا در نظر داشته باشید که کلیه هزینه های فوق بصورت ریال ایران و توسط دستگاه کارت خوان دریافت میگردد.

اطلاعات بایومتریک یا انگشت نگاری ویزای دانمارک

از ۲ اکتبر ۲۰۱۲، تمام ویزاهای صادر شده حاوی اطلاعات بایومترتریک (ثبت اثر انگشت، عکس برداری و امضای الکترونیک)هستند. این به این معنی است که همه متقاضیان باید شخصا مراجعه و مراحل ثبت اثر انگشت، عکسبرداری و امضای الکترونیک را انجام دهند.

  • اگر عینک ویژگی های صورت را پنهان کند، ممکن است از متقاضی خواسته شود هنگام عکسبرداری عینک را بردارد یا سر ایشان را برای عکسبرداری مناسب تنظیم کنند.

بعضی دسته از متقاضیان از شرایط بایومترتریک معاف هستند:

  • کودکان زیر ۱۲ سال.
  • سران دولت و اعضای دولت ملی دعوت یک هدف رسمی.

ثبت اطلاعات بایومترتریک یکی از بخش های جمع آوری اطلاعات ویزای شینگن می باشد. سفارت ممکن است مدارک یا اطلاعات اضافی را درخواست کند. تمام اسناد اضافی باید به زبان انگلیسی یا دانمارکی باشد. همه متقاضیان باید شخصا برای مصاحبه حاضر شوند.ارائه اسناد مذکور توسط متقاضی دریافت ویزا را تضمین نمی کند. پیش از اینکه ویزا به شما داده شود، توصیه نمی شود که هزینه بلیت را بپردازید.

  • فرایند ثبت اطلاعات بایومتریک به این صورت است که متقاضی روبروی میز کاربر می نشیند و ابتدا از او عکسبرداری می شود. سپس اثر ۱۰ انگشت متقاضی ثبت و در نهایت متقاضی روی پد امضای الکترونیک امضا می کند.

چهره شما باید برای یک عکس قابل مشاهده باشد. این بدان معنی است که:

  • موها نباید چشم ها را بپوشاند.
  • متقاضی نباید کلاه یا روسری یا هر چیز دیگری که چهره، مو یا گردن را تیره و تار می کند داشته باشد. (به استثنای پوشش های مذهبی که در زیر شرح داده شده است)
  • اگر دارای حجاب هستید، باید چهره شما از پایین چانه تا بالای ابرو و همچنین هر دو گونه قابل مشاهده باشد. در صورت امکان هر دو گوش نیز باید نمایش داده شوند. هنگام عکسبرداری، ممکن است لازم باشد عینک خود را بردارید.
  • اگر نوک انگشتان خود را بریدید یا آسیب دیدید، وقت درخواست ویزا را زمانی بگیرید که آسیب دیدگی شما برطرف شده باشد.
  • اگر روی انگشتان خود حناکاری، خالکوبی موقت، دائمی یا داشته باشید، هنگام تعیین زمان رزرو، باید مرکز درخواست را در جریان قرار دهید تا امکان انگشت نگاری به شما اعلام شود.
  • در صورتی که از ثبت اطلاعات بایومتریک خودداری کنید و تحت هیچگونه استثنائی قرار نگیرید، (سن کمتر از ۱۲ سال، سران دولت …) به موجب مقررات اتحادیه اروپا درخواست ویزای شما پذیرفته نخواهد شد.
  • متقاضیانی که سن آنها کمتر از ۱۲ سال است و یا کسانی که از لحاظ جسمی قادر به ارائه اسکن اثر انگشت نیستند، تنها باید یک عکس صورت ارائه دهند.
  • اگر متقاضی بین ۱۲ تا ۱۸ ساله باشد، باید یکی از والدین یا سرپرست قانونی هنگام ثبت اطلاعات بایومتریک حضور داشته باشد.

پرسش و پاسخهای متداول – برنامه ثبت اطلاعات بایومتریک

این یک روش ساده و امن است که به همراه فرم درخواست ثبت می شود.

اتباع کشورهای خارج از منطقه اقتصادی اروپا برای سفر به کشورهای حوزه شنگن باید اطلاعات بایومتریک خود را هنگام درخواست ویزا ثبت کنند.

ارائه بیومتریک به محافظت از هویت متقاضیان واقعی کمک می کند. افراد برای اثبات هویت و وضعیت سفرشان راحت ترند. این امر به کشور های حوزه شنگن کمک می کند که از سوءاستفاده های مهاجرتی و جعل هویت جلوگیری کنند.

پس از ارسال درخواست خود، می توانید در مرکز درخواست ویزا اطلاعات بایومتریک خود را ثبت کنید.

ثبت اطلاعات بایومتریک شما یک روند سریع و بی دردسر است. برای عکسبرداری توسط نرم افزار برای اسکن چهره استفاده می شود، سپس انگشت خود را روی یک صفحه ی شیشه ای قرار می دهید تا اسکن شود – هیچ جوهر یا ظروف سرباز وجود ندارد.

روند ثبت نام بایومتریک به مدت ۱۰ دقیقه طول می کشد. ممکن است برای بررسی اطلاعات ارائه شده در فرم درخواست شما هم چند دقیقه ای به این زمان اضافه شود.

اگر شما یا هر وابسته ای که با شما در حال ثبت درخواست است، شرایط پزشکی یا جسمی خاصی داشته باشید که برای ثبت اطلاعات بایومتریک مشکل ایجاد می کند، باید یک نامه یا سند معتبر که حاوی جزئیات چنین شرایطی است را همراه داشته باشید و آن را به فرم درخواست خود ضمیمه کنید.مدارک مستند شامل یک نامه از پزشک متخصص درمان است. یک پزشک معتبر، با جزئیات وضعیت و توضیحات کامل مورد نیاز است.

سفارت دانمارک بدون ثبت داده های بایومتریک شروع به پردازش درخواست شما نمی کند. اگر متقاضی از گرفتن عکس یا گرفتن اثر انگشت خودداری کند، سفارت دانمارک درخواست را رد می کند و درخواست پذیرفته نمی شود.

این امر تأیید کننده این است که، فردی که درخواست ویزا داده همان شخصی است که برای ویزای خارج از کشور درخواست کرده و از طریق مرز وارد کشور شده است.

ساعات کاری و آدرس سفارت دانمارک

  • مراجعه حضوری به سفارت: دوشنبه تا چهارشنبه از ساعت ۹ تا ۱۲
  • پاسخ به تماس‌های تلفنی: یکشنبه تا پنجشنبه از ساعت ۹ تا ۱۲
  • آدرس: ایران، تهران، خیابان دکتر شریعتی، بالاتر از پل صدر، کوچه هدایت، کوچه دشتی، شماره ۱۰

همان‌طور که گفته شد بیشتر درخواست‌ها و امورهای مربوط به اخذ ویزا توسط شرکت کارگزاری سفارت دانمارک انجام می‌شود؛ لذا به اطلاعاتی درباره‌ی این شرکت می‌پردازیم.

شرکت کارگزاری سفارت دانمارک

  • آدرس : ایران، تهران، خیابان شهید بهشتی، پس از تقاطع سهروردی، شماره ۱۴۵، ساختمان نگین پرواز، طبقه‌ی دوم
  • تلفن: ۸۸۱۷۸۸۲۹
  • فکس: ۸۸۷۵۰۷۴۵
  • ایمیل: info@denmark-visa-iran.com
  • آدرس سایت سفارت دانمارک: سایت رسمی شرکت کارگزاری سفارت دانمارک در تهران

لینک های مفید :

پیگیری درخواست ویزا

فرم درخواست ویزا و دعوتنامه

منبع : کارگزاری رسمی دانمارک

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سوالی دارید؟